Wednesday 29 October 2008

Ny "bokhylla"

Så här ser det numera ut hos mig! (Vitrinskåpen och tv-bänken till höger skall slängas så det blir plats för ny vit tv-bänk...) Jag och sambon har länge haft vårt sikte inställt på att köpa expeditserien från Ikea och hittade idag denna bokhylla samt en 2x4 på blocket (för ungefär halva priset) som vi glatt köpte och forslade hem. Vi har inte satt ihop den andra, det ska vi göra i helgen efter att vi hämtat benen som vi glömde hos killen vi köpte dem av.

Jag är jättenöjd och glad, hyllan är snygg och passar jättebra in i vårt nya hem som vi har tänkt skall vara mestadels vit och naturfärger (vi är så less på alla blandade träslag...) Det enda kruxet med hyllan är att man inte får plats med nästan några böcker alls, varje hyllplan tål endast 13 kg så egentligen är det inte någon vidare bra bokhylla. Jag förklarade detta för sambon som då påpekade att jag kunde stoppa böckerna i en kartong. Jag stirrade litet argt på honom och förklarade att böcker är vackra saker som skall stå framme och då sa han att jag hade fel. Tss. Vi vet ju alla att det är männen som alltid har fel... =)

No comments: