Monday 27 October 2008

Fatalt misslyckande att låna böcker

Nu har jag officiellt brutit mitt köpstopp på böcker genom att inhandla Terry Pratchett & Neil Gaiman - Goda Omen. Det tyckte jag att jag förtjänade då de säljer dem för 39 spänn på Sci-fi bokhandeln (specialutgåva i storpocket), dessutom skall jag snart läsa om boken för bokcirkeln nästa månad, och tyckte det var lika bra att jag kunde äga den eftersom jag älskar den så mycket. SÅDESÅ. =)


Sen tänkte jag "skryta" litet med hur fatalt jag misslyckats med mitt första mål, och möjligtvis simplaste, delmål denna dag: att låna nya böcker från min läslista (se Att läsa till höger).

Dessa böcker planerade jag att låna från Trelleborgs biblioteket: Marian Keyes - Vattenmelonen, John Ajvide Lindqvist - Låt den rätte komma in, Teresa Medeiros - The vampire who loved me, Stephenie Meyer - Twilight, New Moon, Eclipse, Breaking dawn. Jean M Auel - Grottbjörnens folk, Hästarnas dal, Mammutjägarna, Stäppvandringen, Nionde grottan, Saga Borg - Jarastavens vandring (nio delar), Marisha Pessl - Fördjupade studier i katastroffysik, Mitch Albom - Tuesdays with Morrie, Bara en dag till,
Lisa Jewell - Vince och Joy, 31 dream street

Samtliga är redan utlånade.

Marisha Pessl fanns på engelska, men jag kom ihåg att E nämnde något om fotnötter med litteraturhänvisningar och då tänkte jag att det kanske är bäst att läsa denna på svenska. Lisa Jewell glömde jag iofs helt bort att kika efter, men då de är rätt så nya så tvivlar jag på att de är inköpta redan...

WHYYY must I suffer!? Undrar hur det nu skall gå med mina planer att läsa ut alla böcker på min lista innan nyår... får börja med Nora Roberts-böckerna som jag redan har hemma!

No comments: