Tuesday 14 June 2011

Resfeber

Japp, den ökända resfebern har drabbat mig. Har svårt att gå å lägga mig, är stirrig och tänker ut listor i huvudet. Måste tvätta, måste packa. Glöm inte bort att tvätta också. Och att köpa mjukmedel. Borde jag klippa håret innan jag reser? Forget it, spara pengar! Men håret!?! Vilka skor ska jag ha med mig? Borde jag packa i min backpackväska eller i min rullväska? Vart ska jag stoppa min väska i Stockholm? Vilka kläder ska jag ha? Borde ha skaffat fler nördiga t-shirt! Tänk om ingen gillar mig? Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Fredag kl 8.35 går tåget som tar mig på semester till den 10 juli. Tills dess måste jag ha:
  • Jobbat färdigt. Dvs skjut upp det jag kan skjuta upp, gör bort det som inte kan vänta. Ingen människa är en ö, mitt lag är ett team, men man måste ju underlätta för varandra inför semestrar. Har två dagar på mig att jobba färdigt.
  • Lämna katterna på katthotell. Kommer jobba hemifrån på torsdag då jag ska göra "the drop of".
  • Åka på ridlektion på torsdag. Vi ska göra en tur ute i det gröna, ser fram emot det! Also, sista turen för sommaren.
  • Sova, inte bara inatt utan onsdagnatt och torsdagnatt.
  • Äta, och allt annat livsnödvändigt.
  • Tvätta, och sen packa. Har nästan inga rena kläder, och har tvätt-tid imorgon efter jobbet.
  • Lämna extranyckel till kompis som vattnar blommor.
  • Resa. Viktigt att inte glömma bort detta. Annars blir semestern rätt så trist.
Är rätt så stolt över mig själv för att jag har fixat att styra upp allting. Katthotellet blev jättebilligt, hon som driver det är jättebra, bra service. Tågresan blev billig, beställde så tidigt. (Like!) Har gjort eftersändning på posten, har vaccinerat katterna, kommit ihåg Love-filmerna, har kommit ihåg att skaffa en smartphone (MYCKET viktigt för att hitta i Sthlm), har styrt upp litet med folk där borta, har mitt nerdgäng som jag ska nerda loss med i ner(d)vana i tre hela dagar (weeeeee!!)...

PUUUHH!!

3 comments:

a-lo (the book pond) said...

Men inte ett ord om vilka böcker du ska packa med dig!! Du är nog verkligen stressad när du glömmer sådana väsentligheter, va? ;)

Fia said...

Det kommer ett till inlägg ;)

Vixxtoria said...

Hoppas semestern blir riktigt lyckad! Och grattis på födelsedan i efterskott också! .-)

Men gör nu inte misstaget i all röran att lämna in böckerna på pensionat och packa ner katterna i väskan. Kan bli oerhört stora problem på planet. Vad ska du läsa, liksom?

(P.S. Man kan också blogga från smartfånar.)