Thursday 20 September 2012

OMG!

Har en intensiv läsfas just nu där jag stirrar från bok till bok, gnyr lite, bläddrar genom en, springer bort å bläddrar genom en annan. Vilken ska jag börja med?

Det är - OMG - snart dags för Kontrast! Kommer alla författare jag träffar att förlåta mig om jag inte har kunnat hinna läsa deras bok innan? Förstår de att jag hellre tar den tid det tar för att göra deras bok rättvisa?

 En annan OMG-faktor är att Nene "Linslusen" Ormes varit framme igen. Hennes fagra nuna pryder nu Malmö Citys Bo-bilaga och jag har lust att tapetsera min lägenhet med bilden av hennes bokhylla. Så snyggt! Å kohuden, och jordgloben, å myset! Tummen upp! Kul att också se att Nene får den uppmärksamhet som hon förtjänar!

En tredje OMG-grej är alla coola filmer som verkar poppa upp inom den närmsta tiden!


Io9 skriver om "The insane things Joseph Gordon-Levitt did to become Bruce Willis" och hipps vipps så är filmen "Looper" högst upp på min önskelista. Gordon Lewitt är en stor favorit hos mig, störtälskar honom i "Inception" och i "Dark knight Rising".

En annan storfilm som jag ser fram emot är faktiskt "Dredd 3D". Nu kanske ni sitter där på era kammare och skakar kallen åt mig, men har ni sett Judge Dredd med Sylvester Stallone flera hundratals gånger då ni var yngre så kanske ni förstår en del av charmen. Hans manliga haka och hans "I AM THE LAAAW" har byggt ett litet bo i mitt hjärta, och även om inte Stallone är med i denna rulle så har den ändå Dredd-charmen. Här kommer ett litet klipp så ni förstår vad jag menar:


Tänker inte fangirla något mer över "Dredd 3D" innan jag sett den, förutom att jag bara måste nämna... *viskar* ...den har Karl Urban. :)

2 comments:

Bokbabbel said...

Åh, nu känner jag mig nästan normal när vi är två om att vilja klippa ut bilden på Nene Ormes bokhylla. Jag fick ju klara mig med pdf-filen där man inte ens kan utläsa titlarna, men redan den gav dregelvarning!

Fia said...

Det är ett fullkomligt normalt beteende, jag lovar! ;)