Wednesday 27 August 2008

Böcker jag måste läsa

  • Saga från Valhall av Johanne Hildebrandt (tredje och sista boken i serien om Valhall)
  • Jarastavens vandring av Saga Borg (Svensk fantasyserie på 9 böcker a la Sandemo-style, tips från mor)
  • Grottbjörnens folk-serien av Jean M Auel
  • The Shadow Isle av Katharine Kerr (kommer ut på pocket nästa sommar - då köpa!)
  • Landet bortom Havet av Tamara McKinley

Har även fått en hel del saftiga tips från Martina på andra Fia-aktiga böcker:

  • I dina kläder av Jane Green
  • Bortom Stjärnan av Elisabet Nemert
  • Into the Wilderness av Sara Donati

Just nu håller jag på med Svartkrut och Eld som ni ser till höger, efter det blir det Saga och sedan Tamara McKinleys Jakaranda och Den svarta opalen.

Får ni också känslan av att det inte kommer finnas nog med liv kvar för att läsa alla böcker som ni vill läsa?

9 comments:

Anonymous said...

Jag har ett namnförslag till din bokblogg, B.O.K. betyg, omdömme och kritik. Det kanske är lite sent, men bättre sent än aldrig.

Boktips: Stephenie Meyers Twilight-serie ("Twilight", "New Moon", "Eclipse" och "Breaking Dawn"). Första boken "Twilight" handlar om Isabella Swan som träffar den gåtfulle och förföriske vampyren Edward Cullen och hennes liv tar en oväntad och farlig vändning.

Lycka till med den nya bokbloggen.

// B

Fia said...

tack tack.. är det boel? =)

Anonymous said...

Absolut! Jag undrar om jag kommer lyckas läsa ut alla böcker jag äger... ^^
Är i slutet på Grottbjörnen folk (ett par sidor kvar bara) och den är verkligen bra. :) Fast den lilla kompakta texten gör att det går lite segt för mina stackars ögon...

Fia said...

Det låter ju inte så kul med liten text, men jag ser fram emot din recension av den! =)

Anonymous said...

Tamara McKinley har kommit ut med fortsättningen på Landet bortom haven, som heter De modigas rike (inbunden) så det dröjer innan den blir pocket.

Fia said...

då får landet bortom havet vänta ett tag... har nog med icke färdigställda serier att läsa.. ;)

Anonymous said...

Jag tror du skulle gilla Avalons Dimmor av Marion Zimmer Bradley om du inte redan läst den. Har ganska många år på nacken men innehåller olika delar fantasy, myt och magi. Har inte läst den sedan jag var ung (..) men då tyckte jag iaf den var fantastisk.

Fia said...

a-lo: jag är alltid litet nyfiken på den då jag går förbi den på fantasyavdelningen, men eftersom jag sett filmen så tror jag att handlingen är litet förstörd för mig... tror jag vågar läsa den om ett par år då handlingen har bleknat litet...

Anonymous said...

Oj, det hade helt undgått mig att man gjort en film på den. Ska kolla upp på IMDB.

Klokt att undvika boken då. Den är dessutom ruggigt tjock, så då hinner du åtminstone tre andra must-reads på tiden det hade tagit att läsa den :-)