Wednesday 9 October 2013

Det var Martinas fel.

Lånade denna från Fiktiviteter endast för att kunna säga att allt är Martinas fel.

Vem inspirerade/uppmuntrade dig att börja blogga? 
Jag började blogga i augusti 2008 efter att jag lämnat Norrland (och Martina, tyvärr!) för Skåne. Jag hade följt Martinas blogg "Ett hem utan böcker" ett tag, jag var arbetslös och ensam och ville prata böcker med någon. Och jag fann boblmaf. 

Hur väljer du ämne att blogga om? 
Jag bloggar om de böcker som jag läser, se serier jag ser, de bokrelaterade events jag går på, och övrigt nördigt. Ibland väljer jag också att dela med mig av andra saker som jag tycker är viktiga att prata om. Så som hälsa, stresshantering, jämställdhet. Jag sitter inte och funderar ut ämnen, jag skriver det som kommer till mig.

Vad vet de flesta inte om dig? 
Vad vet ni INTE om mig? Det är svårt. Följer ni mig på twitter eller är mina vänner på Facebook så har ni en bra koll, men för er som inte gör det så kan jag berätta att jag är dillchipstokig, julmustfanatisk, skräpmatsdrottning, älskar att dra dåliga skämt om min hörselnedsättning och de skånska kommunerna Hörby eller Höör (har hörapparater på båda öron), har två katter som jag tränat att spela död och pussa mig på kommando, har gått igenom en awkward dejtingfas som jag nu lagt bakom mig till förmån för livet som nunna, har världens sämsta balans och skyller gärna det (och eventuell fylla) på min hörselnedsättning, har en tendens till att bidra med humor och bjuda på mig själv, samtidigt är jag introvert och älskar att vara ensam. Jag kommer från Norrbotten, har bott i Skåne i 5,5 år, jag var med och startade upp Malmöfandom, jag har varit utbränd,  jag älskar uppenbarligen att prata om mig själv.

Vilka tre ord beskriver din stil bäst? 
Sprallig, nördig, oregelbunden.

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Att ta långa skogspromenader och ha mysiga hemmakvällar. Myser med katter, läser böcker, ser tv-serier.

OK, folks, that's it for me!

No comments: