Monday 24 November 2008

Dagens bokskörd








Har varit en tur på biblioteket idag och hittade litet smått och gott som står på min Att Läsa-lista, samt Oskuld och erfarenhet av Tracy Chevalier som inte står med på listan men som jag funderar på att ta in istället för Teresa Medeiros - The vampire who loved me eftersom jag inte hittat den någonstans, och tror att den eventuellt är en del i en serie och att jag isåfall borde läsa den första först, naturally.
Jag är något av en Marian Keyes-oskuld, har bara läst en del av Vattenmelonen för jättelänge sedan, men sen kom någon intressantare bok ivägen och nu tänkte jag därför göra ett nytt försök. Av Tracy Chevalier har jag läst Flickan med Pärlörhänge och Damen med enhörningen som båda är jättebra. Min mor och min bror har rekommenderat Mitch Albom och Marisha Pessl, har aldrig läst något av dessa författare heller så det skall bli spännande.
Men först skall jag självklart fortsätta med min Jarastavens vandring, är på del fyra av nio pch den blir bara bättre och bättre (och romantiken flödar).

2 comments:

Kerstin said...

Hallå där, jag kan faktiskt inte välja mellan deckare och chic-lit. Det är nog fifty-fifty just nu =)
Favoritgodis, hm ja jag gillar ju choklad (fast utan nötter då), men även sega godisar och sura.
//Kerstin

Kerstin said...

Hej Fia! Jag har fortfarande inte läst något av de författare jag nämnde. Vad gäller kaffe och the så gillar jag det mesta, men inte för fruktigt, typ jordgubb och citron. Chic-litförfattare som jag läst i princip allt av är Marian Keyes, Jane Green, Plum Sykes, Lisa Jewell och Sophie Kinsella. Varken Anita Shreve eller Elisabeth Nemert har jag läst nåt av men jag har nån bok av Nemert i hyllan tror jag. Historiska romaner gillar jag och då får de gärna utspela sig i England/Irland =) Om du har en mailadress kan jag maila dig en lista med de böcker jag läst senaste åren och en lista med de böcker jag har väntandes i hyllan. Och som svar på sista frågan, ja du är frågvis, men det var väl det som var meningen =)