Thursday 18 September 2008

Kulturfyran

Nu är det återigen dags för Kulturfyran och denna vecka handlar det om b0kmässa och musik, närmare bestämt Coldplay. Kanske inte precis mitt ämne, men jag skall göra mitt bästa.

1. Gillar du Coldplay?
Har verkligen inte följt med i Coldplays utveckling sedan Clocks, men den gillar jag ju, och det lilla jag hört på reklam och youtube verkar följa samma stil så jag vågar mig på ett ja! =)

2. Om du skulle placeras på en öde ö ett år och det inte fanns Internetuppkoppling och inga mobiler, men du hade en mp-spelare där du fick plats med tre skivor. Vilka skivor skulle du ta med dig?
Enya - Paint the sky with stars, Moulin Rouge soundtrack, Bruce Springsteens Greatest hits.

3. När jag såg REM blev jag positivt överraskad, de var bättre live än på skiva, tyckte jag. När jag såg Van Morrison var det tvärtom. Han är bättre på skiva än live. Har du någon sådan upplevelse, att någon artist var bättre eller sämre live än på skiva?
Ända sedan jag blev nedtrampad på en festival har jag hållt mig undan liveframträdanden... Är inte mycket för trängsel och hög musik längre. Så jag kan ärligt inte svara på frågan...

4. Nästa vecka är Bok- och biblioteksmässan i Göteborg. Tyvärr hinner jag inte åka dit i år. Ska du dit? Om du ska dit: berätta gärna om någon programpunkt du ser fram emot där.
Skulle nog åkt om jag hade en vän att åka med (har inte lärt känna någon här i Skåne ännu), och om jag haft litet mer pengar (letar jobb). Får bli senare med andra ord!

No comments: