Tjoho, jag har lyckats läsa ännu en bok..! (Min första skräckroman, dessutom!)Kämpar mig långsamt tillbaka från läströttheten och har nu läst John Ajvide Lindqvist - Låt den rätte komma in. Tänkte inte gå in för mycket på handlingen (jag antar att de flesta är införstådda med den). Vad jag kan säga är att boken varken skrämde eller imponerade. Huvudrollsinnehavaren Oscar är ett patetiskt litet skämt som låtsas vara människa, vampyr-Eli är bara... Ja, vad vill de egentligen man ska veta om vampyrens förflutna? Och varför? Och vad gjorde alkisarna? Och Håkan, vad var egentligen grejen med honom? Och Gösta med hans stinkande hem? Usch!!
Jag slog ihop boken på bussen med en litet frågande min. Var den inte onödigt invecklad? Vad ville Ajvide Lindqvist egentligen säga med boken? Var det egentligen vampyrerna i Blackeberg som var storyn, eller var det hur Oscar hanterar mobbarna i hans klass? Nej, denna bok gick inte hem hos mig. Den får en svag tvåa och en nolla på romantikskalan.