Sunday 13 December 2009

Uppdaterat bibliotek

Tyvärr litet sent omsider för min kära bokvän, men nu har jag uppdaterat mitt bibliotek. Det finns på denna adress, eller om man klickar på bilden som är en bokhylla med en katt i.

En sak som jag kan konstatera är att jag detta året varit duktig på att inhandla men mindre duktig på att läsa. Den olästa-högen av böcker som jag äger är 80 böcker. Så här tänkte jag göra för att hålla litet koll på min planerade läsning.

Fetstilade böcker är högt upp på min att-läsa-lista
Kursiverade böcker är jag intresserad av att läsa men inom sinom tid
Understrykna böcker är jag inte intresserad av att läsa och kan gärna tänka mig att byta bort.
Omarkerade böcker är jag osäker på, känner inte till eller vill undersöka innan jag bestämmer mig.

Adams, Richard - Maia
Ahern, Cecelia - PS Jag älskar dig
Auel, Jean M - Grottbjörnens folk
Auel, Jean M - Hästarnas dal
Austen, Jane och Winters, Ben H. - Sense and Sensibility and Sea Monsters
Atwood, Margaret - Kattöga
Beard, Henry N. och Kenney, Douglas C - Härsken på ringen
Benedictsson, Victoria - Pengar
Briggs, Patricia - Moon Called
Binchy, Maeve - Eldflugornas sommar
Buchan, Elizabeth - En doft av kärlek
Bertagna, Julie - Exodus
Bushnell, Candace - Sex and the city
Bushnell, Candace - 4 blondiner
Clare, Cassandra - City of Bones

Christie, Agata - Klockan K
Coelho, Paulo - Alkemisten
Coelhi, Paulo - Djävulen och fröken Prym
Deveraux, Jude - Drömmar om kärlek

Deveraux, Jude - Stigmannen
Del Toro, Guillermo och Hogan, Chuck - Släktet
Eddings, David och Leigh - The redemption of Althaus
Eliot, George - Middlemarch

Eriksson, Ronny och Eriksson, Lasse - De norrbottniska satansverserna
Erikson, Steven - Gardens of the moon
Feist, Raymond E. - Skuggan av en mörk drottning

Feist, Raymond E. & Wurts - Imperiets dotter, första boken
Feist, Raymond E. & Wurts - Imperiets dotter, andra boken
Feist, Raymond E. & Wurts - Imperiets dotter, tredje boken
Feist, Raymond E. & Wurts - Imperiets dotter, fjärde boken
Follet, Ken - Svärdet och spiran
Gaarder, Jostein - Sofies värld
Gaiman, Neil - American Gods
Gerrard, Nicci - När löven faller
Gregory, Philippa - Den andra systern Boleyn (har sett filmen så jag vill vänta ett tag)
Gee, Emily - The laurentine spy
Harris, Charlaine - Dead as a doornail

Harris, Charlaine - Definitely dead
Harris, Charlaine - All together dead
Hosseini, Khaled - Tusen strålande solar
Hosseini, Khaled - Flyga drake
Hamilton, Laurell K - The laughing corpse


Hultman, Kristina - Undersökningen (eller When I woke up this morning I felt so gay)
Hearn, Lian - Över Näktergalens Golv
Hustvedt, Siri - Sorgesång
Kerr, Katharine - The Shadow Isle

Kerr, Katharine - Silver mage
Koontz, Dean - Mr.Murder
Kusner, Ellen - Swordpoint
Keyes, Marian - Å andra sidan
Keyes, Marian - This charming man
Kennedy, Douglas - Den gåtfulle fotografen

Läckberg, Camilla - Snöstorm och mandeldoft

Lynch, Scott - The Lies of Locke Lamora
Marklund, Liza - Gömda
McCarthy, Cormac - The Road

McKillip, Patricia A. - Gåtmästaren
McKinley, Tamara - Landet bortom havet
McEwan, Ian - Försoning
Morgan, Richard K. - Altered Carbon
O'Flannagan, Sheila - Someone special
Rice, Anne - En vampyrs bekännelse
Shreve, Anita - Där vågorna bryts

Shreve, Anita - Strandsommar
Setterfield, Diane - Den trettonde historien
Strandberg, Mats - Jaktsäsong

Swarup, Vikas - Slumdog millionaire - vem vill bli miljardär?
Shaffer, Mary Ann - Guernseys litteratur- och potatisskals-pajsällskap
Swanwich, Michael - The dragons of Babel

Süskind, Patrick - Parfymen
Taylor Bradford, Barbara - Dynastin Ravenscar
Tolkien, Jrr - Bilbo
Williams, Tad - Simon Månkalv

Williams, Tad - Simon Pilgrim
Wirén, Torgny - Om änglar kunde tala
Young, Robin - Brödraskapet (väntar på att tredje boken, Rekviem, kommer ut i pocket)
Young, Robin - Korståg (väntar på att tredje boken, Rekviem, kommer ut i pocket)
Zadok, Rachel - Sommarsquash Tokolosh!
Zelazny, Roger - Enhörningens tecken
Östergren, Klas - Fantomerna

4 comments:

Mrs E (ibland Grefvinnan) said...

Coelhos "Djävulen och fröken..." är riktigt bra.

Fia said...

Intressant, jag får ta å plocka upp den då =)

Linnea said...

Hej Fia!
Som du kanske vet så brukar jag inte läsa så mycket, men jag har fakstiskt läst Lisa Marklunds - Gömda och tyckte att den var riktigt bra. Den fångade mitt intresse och jag läste ut den ganska snabbt. Bok nr 2 i följd, Asyl, har även Marklund skrivit. De efterföljande har Mia själv författat och där märker jag att språket inte är lika bra, dock ändå värd att läsa. Bara ett tips. :D

Fia said...

Jag kanske läser den, men jag har allt för många böcker jag vill läsa just nu så den blir inte prioriterad.. :)