Tuesday 27 January 2009

Dagens bokköp


Skulle in på Sci Fi bokhandeln för att köpa Dan Simmons - Drood till Martina, men det slutade med att jag kom ut med Neil Gaiman - American Gods åt mig själv. Stannade och chattade en stund med de trevliga anställda som delade min Neil Gaiman-passion samt att de också bokbloggar! Alltid kul att hitta människor som delar mina intressen, speciellt inom mina nördigare ämnen där jag aldrig annars brukar finna likasinnade...

Har även passat på att be dem köpa hem Teresa Medeios - The vampire who loved me en bok som jag varit intresserad av att läsa sedan Zirathi skrev denna recension. Ser fram emot den massor!
Tyvärr måste jag meddela att trots att högen olästa böcker ökar så ökar inte mitt läsande. Det har stagnerat totalt eftersom jag har så mycket läsning på jobbet. Får se om jag tar upp det nu i slutet av veckan, saknar verkligen att ha en spännande story framför mig...

5 comments:

Anonymous said...

American Gods är grym, så du har något att se fram emot!

Martina said...

Du, förresten, om du skulle bli bundis med dom på SF-bokhandeln i Malmö så kan du väl lite diskret pusha för att jag ska få jobb där? =)

Anonymous said...

Har faktiskt inte läst nåt av Gaiman än, jag har varit på väg att köpa böcker av honom hela tiden men sen inte riktigt känt mig säker på dem. Får ta mig i kragen och köpa en!
Kul att du köpt Medeiros bok :) Hoppas du gillar den och att läslusten återkommer!

Fia said...

A-lo:Vad roligt!! =)

Martina: Absolut! Kan du inte skicka in en ansökan till dem även om de inte söker någon, bara för att visa att du är intresserad?

Snöfrid: Du måste nog helt enkelt göra det. Läs Goda Omen också, där Neil blandar sin stil med Terry Pratchett. Den är riktigt rolig!
Jag hoppas stort på Medeiros, btw. Om den visar sig vara dålig kommer du få skäll! ;P

Anonymous said...

American Gods är inte dålig, men det är definitivt inte det bästa som Gaiman har skrivt. För ojämn, med för sega partier. Men men. Läsvärd ändå.

//JJ