Tuesday 5 June 2012

Kylskåpsbloggeri?!

Utmaning - dag nr 1. En bok som har med något som finns i våra kylskåp att göra. I detta fallet blev det enkelt eftersom jag postat bild nr 1 på Facebook ikväll. Den föreställer ugnsbakad regnbågslax med fetaostpesto, stekt squash och paprika, morötter och nypotäter. Måltiden är numera i min mage (om nom nom), men befann sig i mitt kylskåp tidigare idag.

Då började jag ju osökt tänka på boken som finns på bild nr 2, "Sommar-squash tokolosh" (som jag inte har läst) av Rachel Zadok. Fick den av en bokbloggare i 2009 då jag var med i Pocket & Trix. Bokbloggaren hette "Energikakan" men har tyvärr inte längre kvar sin blogg, verkar det som. Jag skrev om presenten här.  Tyvärr så var den här boken egentligen ingen bok som jag ville ha och den är inte precis på min läslista någon gång i framtiden heller. Ska passa på att skriva ett inlägg någon dag framöver om böcker jag äger men vill ge bort. (Stay tuned!)

Om nom nom

No comments: