Tuesday 15 February 2011

Day 02 – A book that you've read more than 3 times

Har nog inte läst någon bok mer än tre gånger, tror dock jag kommer närmast med David Eddings Sagan om Belgarion och Sagan om Mallorea, som jag tänker läsa om i en snar framtid för fjärde gången.

Jag älskar Eddings sagor så mycket, har gjort det ända sen jag var en liten flicksnärta. Det började med att pappa lånade hem dem till sig själv och så började jag läsa dem, och så slukade jag cirka 5 böcker på 2-3 dagar och insåg.. WOW! Fantasy är något för mig! Sen dess har jag varit såld på det.. :)

Eddings Belgariad och Mallorean är också de perfekta böckerna för unga läsare, de är snabba att ta sig igenom, har karaktärer som är lagom komplicerade, samt att det är vackra sagor med ett (litet) djup bakom sig.

3 comments:

Ariel said...

Nu har jag haft Stenensväktare och Belgarions son i min ägo jättelänge, och dragit mig för att läsa dem. Jag vet inte varför, men jag har fått för mig att jag inte kommer att gilla dem. Dags för mig att bli överraskad kanske?

Fia said...

Om du aldrig ger den en chans får du aldrig veta.. Så, buss på den! :)

Eve said...

Själv är jag mer förtjust i hans Sagan om Elenien (som jag upplevde det lite våldsammare, lite blodigare och lite mer humoristisk).