Thursday 8 April 2010

Vårskönt bokbyte

Är med på ett vårskönt bokbyte som hålls i av den eminenta En bok om dagen.

Så här ska paketet vara... (utdrag för de nyfikna):
* En pocketbok som du valt ut för att du själv tycker väldigt mycket om boken. Boken ska vara i skick som ny om den inte är sprillans ny. Hundöron, uppbrutna ryggar, fläckar, skrynkliga blad och klotter - glöm det.


* En pocketbok som du valt ut för att du tror att mottagaren kommer att gilla boken. Boken ska vara i skick som ny om den inte är sprillans ny. Hundöron, uppbrutna ryggar, fläckar, skrynkliga blad och klotter - glöm det.

* Något som för tankarna till våren!

* Ett brev, i vilket du förklarar din tanke med valet av dessa två böcker och den lilla sak som ska föra tankarna till våren. Inget komplicerat, bara någon rad! (Sen får du fylla på med hur mycket du vill i det där brevet!)

* Fyllnadsmaterial för att påsen ska bli ordentligt full. Till exempel karameller, penna, te, anteckningsblock, kaffe, eller vad du nu kan hitta på som passar din kassa, inte spräcker påsen och som - viktigt! - glädjer din mottagare.
 
Verkar det trevligt? Skynda, skynda, anmälan stänger den 10 april!
 
Jag återkommer snart med mina två special-inlägg (ett inlägg där jag berättar om mig själv och böckerna i ditt liv, och ett inlägg för att hjälpa min hemlige bokvän finna rätt fyllnadsmaterial). Stay tuned!

2 comments:

Västmanländskan said...

Äsch, jag glömde att anmäla mig!

Anonymous said...

Hej!
Vill bara tala om att jag varit här, kommer kika mer dagarna som kommer och det ska bli riktigt roligt att plocka ihop ett paket och posta till dig!
Hälsn Din Hemliga Bokvän