Monday 23 March 2009

The times are a changin

Inte något bokinlägg, men...
Nu är det förändringarnas tider, mind you all!

Mina föräldrar har just sålt mitt gamla familjehem. Blandade känslor men mest glädje, vilket ni kan läsa om i mitt inlägg 'The Scottish Takeover'.

Så många minnen.... *nostaligsk suck* Stjärnskådningen mitt i vintern på garagetaket. Sommarfester på altanen med volleyboll och cricket. Madrassåkningen i trappen. Star Trek i TV-rummet. Ljudet av Ladys tassar mot golvet. Snötunnlarna på framsidan. Alla skrapor, slagsmål, alla kramar och pussar. Alla julaftonar, nyår, födelsedagar. Alla människor som kommit och gått. Mina fula orangea tapeter som såg ut som tefat (under min UFO-period). Alla sagor som kom ur detta hem. Alla skrönor.... Förargatan 33 har alltid varit en samlingspunkt. Nu är det snart någon annans samlingspunkt.

"Come gather 'round people
Wherever you roam
And admit that the waters
Around you have grown
And accept it that soon
You'll be drenched to the bone.
If your time to you
Is worth savin'
Then you better start swimmin'
Or you'll sink like a stone
For the times they are a-changin'."

- Bob Dylan - The Times Are A-Changin

No comments: