Monday 30 March 2009

Det börjar hända grejer! [Uppdatering]

Har blivit skribent på fantasysajten Catahya och skrivit min första recension (av Bläckhjärta) som går att läsa här. Har även fått ännu mer respons på min fantasycirkel och nu har jag mailat ut till samtliga intresserade och hoppas att vi snart kan bestämma datum och träffas i.r.l!

Har även börjat få fason på lägenheten (ny säng, snart nytt skrivbord) och börjat få fason på mitt läsande, dock har de senaste böckerna i min ordinarie bokcirkel istället blivit en slags bromskloss, inte för att de är dåliga, de är bara för realistiska. Just nu läser jag fantasy och lättsmält romantik typ Charlaine Harris eller Nicholas Sparks... eller Nicholas Evans för den delen (recension kommer snart!)

Det är inte lätt att läsa något när inte lusten faller på, så därför har jag tagit det mogna beslutet att hoppa över en bokcirkelträff (sen så fungerade inte tid och plats särskilt bra heller). Det känns litet sorgligt att mitt läsande inte hunnit komma igång så bra ännu men... a girls gotta do what a girls gotta do. Tar igen det när jag får tillfälle!

Nu ska jag återgå till min Nicholas...

3 comments:

Martina said...

Nu har jag läst ut Un Lun Dun, den var bra. Jag ska skriva om den imorgon.

Anonymous said...

Nu är ditt andra paket på väg, hoppas det ska passa dig!

Fia said...

Martina: jag tänkte undvika att läsa din recension för att inte min upplevelse av den ska bli influerad... =)

anonym: TJOHO! Aviet kom idag! *springer till affärn*