Wednesday 4 March 2009

Presenter från norr

När jag kom hem idag väntade ett litet avi på mig. Det visade sig att min kära mor skickat ytterligare ett paket till mig! Detta innehöll:
  • Mun och fotmålarnas konstkalender (jättevackra bilder av människor som målar med penseln i munnen eller foten)
  • Godis och sockar från vintermarknaden i Älvsbyn
  • Exodus av Julie Bertagna (Tagline: "Året är 2099 och världen håller på att drunkna."Verkar jättespännande och bra!)
  • Ett sött brev med massor av hjärtan och pussar och kramar











I och med jobbstress och andra tråkigheter så kände jag verkligen att jag behövde en liten pick-me-up, och det fick jag nu... (Tack så jättemycket mamma!) Godisarna är jag redan på väg att äta upp, kalendern tänker jag använda på jobbet och boken verkar jättespännande. Och HUR kunde hon veta att jag behövde nya sockar?? De där mammorna, de är allt bra att ha... =)

2 comments:

Anonymous said...

Leon Uris, Exodus är en jätte bra bok om Israel och hur det kunde bli som det nu är...
Den andra har jag ingen aning om. Konstigt ändå med två böcker och en titel :)

Lotta

Fia said...

Det var ju litet lustigt. Jag kollade upp vad Exodus betyder och det är tydligen grekiska och betyder uttåg... å därmed förstår jag att båda böckerna har fått det namnet då det handlar om sådant.