Wednesday 25 March 2009

Bokcirklar, minicirklar och SF i dubbel bemärkelse

Min fantasy/sf-bokcirkel har artat sig, har lagt ut krokar litet här och var och fått ihop en del människor. Nu hoppas verkligen vi kan få igång något! Ni som har uttryckt intresse, stay tuned via mail eller blogg! (Det är dock inte för sent för eftersläntare som också vill vara med, bara maila! Berätta gärna vad ni gillar att läsa, vilka tider och platser som passar er, osv.)


Något annat som artat sig är att Bläckhjärta faktiskt SKA visas i Malmö (does the dance of Joy!) , så mina vunna biobiljetter var inte bortslösade på mig! Det enda problemet är att jag vill reservera dem idag, men då måste jag hämta ut dem imorgon och då är jag inte i Malmö... *grubbel grubbel* Får helt enkelt reservera dem dagen i fråga och hoppas att det finns plats då. Annat vore ju förkastligt!

På tal om något helt annat så har jag idag även införskaffat en bok: China Miéville - Un Lun Dun. Jag köpte ett ex till Martina i födelsedag (för nästan exakt ett år sen) och NU kommer hon på att hon bör läsa den.. (Ungrateful..*something*.. *mumbling*..) ;P

Vi ska läsa dem samtidigt och när hon kommer ned och hälsar på mig under påsken ska vi ha vår alldeles egna minibokcirkel (nördigt, I know!). Någon annan som vill läsa den med oss?

2 comments:

Arina said...

Jag önskar jag kunde vara med i din bokcirkel. Men jag kan inte flytta bara för det.

Anonymous said...

Bokpaket nr 2 är nästan färdig knåpat och inköpt. Nu inväntar jag bara att april ska börja... :)
//hemliga bokvännen