Thursday 12 March 2009

No bokcirkel, slut!

Jag pratar förstås om min ordinarie bokcirkel. Kunde tyvärr inte åka idag för att jag är helt enkelt inte frisk. Är alldeles mossig i huvudet och har ihållande huvudvärk, det är ett under att jag orkar jobba. Imorgon är det dock en kort dag sen är det helg, gissa om jag ska ha det skönt under en filt med mina tre böcker (undrar vilken som kommer bli färdig först?)!!


Now to something completely different.. en liten rolig anekdot angående rubriken!

Det var en gång en lunchrestaurang på Campus i Luleå...
Där jobbade många roliga människor, bland annat jag och Martina (ja, vi är jätteroliga...) Fast vi jobbade kvällstid med andra uppgifter. How ever, nu kom jag bort från storyn...

Det var en gång en lunchrestaurang och där jobbade en lunchare som hette Anco. Hon var en dag väldigt stressig och så upptäckte hon att det var slut mjölk i en av behållarna. För att spara in tid och för att gästerna skulle förstå att mjölken var slut (annars stod de bara å väntade på att hon skulle komma ut med nytt) så satte hon upp en lapp på behållaren. Eftersom hon dessutom visste att det var många utbytesstudenter som åt på restaurangen så tänkte hon minsann vara internationellt gångbar. Så hon skrev både på svenska och engelska och resultatet blev:

No Milk
Slut

Problemet är ju bara att utbytesstudenterna inte förstod svenska, och därmed trodde det alltså att de blev kallade för slampor. Därav kommer det numera internationellt kända (i alla fall på LTU) uttrycket: No Milk, slut!

6 comments:

Anonymous said...

Den historien har jag missat. Höll nog inte till nog mycket i kårhuset, eller så var det efter min tid.

Fia said...

Det beror på, det här var runt 2004-2005 tror jag... när gick du?

Anonymous said...

Haha, obetalbart. Den historien nådde aldrig Växjö campus iaf, där jag gick en gång för lääänge sedan.

Anonymous said...

du är inte bortglömd, ditt paket är på väg. har postat det idag.
//din hemliga bokvän

Fia said...

A-lo: ack, växjö gick miste om något där. =)

Bokvän: Jag ser fram emot paketet! =)

Anonymous said...

Det var nog i min ickeplugg-period. tråkigheter ledde mig bort från universitetet ett tag.