Wednesday 18 March 2009

Irony... something metallic?

Jag är en av fem som vunnit ett par biobiljetter till Bläckhjärta från Catahyas tävling. För att tävla skulle man rekommendera en bok. Mitt bidrag var:

"Jag vill tipsa om Keith Toppings "Slayer - A totally awesome colletion of Buffy trivia". Den innehåller allt en Buffyälskare (eller någon som bara är nyfiken på serien) behöver eller kan vilja veta. Bland annat "Most inventive deaths", "Greatest resurrections", "Most evil villains". Det finns listor för bästa och sämsta avsnitt, listor med de bästa citaten i alla säsonger, ett avsnitt om Brittishisms samt Denial, thy name is Joyce.

Intresserad? Jag tänkte väl det!"

Det känns litet ironiskt att jag ska vinna två biljetter då den inte ens går i Malmö eller Lund. SF-bokhandeln skrev om detta i ett ytterst upprört inlägg som säger det mesta.

Vad ska jag NU göra?

Btw, visst är boken en given vinnare? I mean... come on! ;)

4 comments:

Martina said...

Efter vad jag kan se så går Bläckhjärta i följande städer: Stockholm, Göteborg, Uppsala, Umeå och Örebro... kanske i nån mer stad som jag missat.

Så det där med att lotta ut biljetter var nog ganska värdelöst nästan oavsett vart vinnarna bodde.

Fia said...

Jag tror inte de som lottade ut dem var medvetna om att filmen skulle visas i så få städer...

Anonymous said...

Typiskt!!! Det var ju trist!!!

Fia said...

Yes det är det