Monday 9 March 2009

Som en fluga i smöret

På grund av att jag fortfarande har så pass mycket nytt att lära mig på jobbet (går dagligen nya webbkurser) så händer det lätt att tankarna glider iväg till "Vad var det nu de sa i den där kursen..?" eller "Vad var det jag skulle göra imorgon..?", eller så går jag igenom olika listor eller procedurer i huvudet, eller något annat jobbrelaterat. Jag drömmer till och med om konstiga möten, personnummer och rabblar upp medicinska termer som om jag vore utbildad läkare...

Allting bara snurrar och jag har svårt att koncentrera mig på en bok, därför har jag nu påbörjat massor med olika för att se om någon kan fånga mitt intresse.

Först och främst läser jag Lionel Shriver - Vi måste tala om Kevin som vi ska ha bokcirkel om på torsdag. Sen påbörjade jag häromdagen The Graveyard Book av Neil Gaiman, men stackars Neil var inte nog fängslande ty han saknade en viktig ingrediens som fångar mig som en fluga i smöret: romantik. Så jag plockade upp den nyinköpta Dead until Dark av Charlaine Harris som tydligen utlovar massor av romantik (har minsann hört talas om True Blood-sexet, jag med!)

Nu ska Bill The Vampire natta mig, men imorgon på bussen är jag återigen trogen min Vi måste tala om Kevin.

2 comments:

Martina said...

En av böckerna jag beställde på bokrean är skriven av en författare som jag tror är right up your alley (nu har jag inte läst boken än men jag läste lite om författaren och hennes andra böcker): Charlotte Bingham, "Transworld´s Queen of Romantic Fiction".

http://www.charlottebingham.com/

Boken jag beställde heter "House of Flowers".

Fia said...

Det verkar definitivt som det...