Saturday 7 March 2009

Rövarjakt

Nu ska jag ut på rövarjakt, ja, jag ska ut och röva!

Vad ska jag röva? Jo, litet grejer till ett litet grönt paket i M storlek som en viss person skall få som också är med i Pocket&Trix. Samtidigt som jag rövar ska jag också lämna tillbaka Elizabet Kostova - Historikern och John Ajvide Lindqvist - Låt den rätte komma in. Den första blev inte alls läst just nu och får därmed hamna längst ned i listan tills dess jag kommit över min läströtthet. Just nu håller jag på med bokcirkelboken Vi måste tala om Kevin av Lionel Shriver, samt The Graveyard Book av Neil Gaiman. Det går sakta men säkert.

Nej nu är det rövardags.

Vid närmare eftertanke, varför heter det egentligen röva...? Borde inte det ha en helt annan betydelse?

2 comments:

Lyrans Noblesser said...

Kan inte låta bli att fnissa lite åt din eftertanke :-D

Fia said...

;)