Tuesday 3 March 2009

Pocket&Trix & fantasy

Nu har jag länkat till mina besvarade Pocket&Trix-frågor i högerspalten längst upp. Sen så börjar jag nu bli litet nyfiken på vem min hemliga bokvän kan vara... Du var så ivrig att jag skulle svara på frågorna, men sen hörde jag inget mer av dig. Du har väl inte glömt bort mig? =)

F.Y.I. så har jag funderat litet på vad jag skulle vilja ha för böcker. Tog en liten tur in till SF-bokhandeln i Malmö idag, kollade litet på nyheter och fick också ett tips från den mycket hjälpsamma personalen. Tyvärr finns ju i princip allting i serieform, och det är faktiskt frustrerande att vänta på varje ny del... Men vad gör man inte för fantasyns skull?

De böcker/serier som jag är litet nyfiken på:

Carrie Vaugn - Kitty Raises Hell - Me waaants...

Steven Erikson - The Malazan Book of the Fallen - också serie...

Cornelia Funke - Bläckhjärta - tre böcker

Scott Lynch - Locke Lamoras Lögner - finns i två delar.

Maggie Furey - Heritage of the Xandim - är dock tveksam då jag inte ens orkade läsa färdigt hennes serie om Aurian. Får fundera ett litet tag...

Andra författare som jag vill läsa: Raymond E. Feist, Steven Donaldson, Saga Borg (Blodsbröder, den andra serien har jag läst), Terry Pratchett, Ursula LeGuin, Marion Zimmer Bradley, Roger Zelazny... Listan kan göras hur lång som helst.

2 comments:

Anonymous said...

Nej då, du är inte bortglömd. Jag filar fortfarande på innehållet. I stora drag är det klart, men ännu saknas lite. Håll dig till tåls bara! :)

Fia said...

Sweet! Jag väntar med stor spänning!