Saturday 1 March 2014

Tematisdagar

Under utmaningen 100 inlägg på 100 dagar så kommer jag varje tisdag bjuda på ett tema som ni är välkomna att skriva om. Det kan vara allt möjligt, en färg, en karaktär, en författare, ett land, en känsla. Ni mailar in förslag, ett eller flera. Min tanke är att jag skriver upp alla förslag på en lapp och drar en lapp varje tisdag. Det behövs alltså 14 bidrag minst för att det ska funka (eftersom jag tänkte hålla på i 14 veckor).

Ni är välkommen att medverka och maila in förslag till boktimmen[at]hotmail[punkt]com. Senast den 3 mars! Vi startar den 4 mars!

(Pst! Jag tjuvstartar och mailar ut det första temat imorgon söndag! Sen får ni fortsättningsvis temat en vecka i förväg.)

6 comments:

Västmanländskan said...

Låter lite skoj. Man bloggar alltså på det temat och länkar till dig? Och man behöver inte vara med i blogg #100?

Fia said...

Exakt! Du behöver inte ens länka till mig, och du behöver inte vara med varje vecka. Gör de teman som känns skoj.

La till en liten rad nu på slutet som förklarar när ni får veta vilket tema det är inför tisdagen.

Linda O said...

Kul idé, kanske kan få till det trots att jag skriver # blogg100 på min skolblogg.

Fia said...

Ja, det blir väl en rolig utmaning att applicera ett tema till skol-frågor! :) Och kommer du inte på någon koppling behöver du ju inte vara med den veckan :)

Jenny H said...

Kan man hänga på den här utmaningen fast det redan är fjärde mars? Alltså hänga med som i vara med och blogga?

Fia said...

Jenny, du får gärna haka på och skriva, men jag tror vi håller oss med de teman vi har dessa 18 veckor och så kör vi en ny omgång ifall folk vill fortsätta, och då kan du komma med ett tema. Ok? :)