Wednesday 5 March 2014

Plötsligt så händer det

Nästa bok på min att läsa-lista är "Divergent" av Veronica Roth. Började så smått för några veckor sedan, men har så himla dåligt läsfokus och lider av syndromet "the attention span of a three year old" så jag har bara kommit cirka 50 sidor in i den. Nu har jag dock drabbats av en kraftig förkylning som gjort mig mer eller mindre sängbunden i ett dygn. Först orkade jag ingenting, men när dimman lättade från huvudet så fångade mina ögon boken. Det var som i en film, jag hörde Chariots of fire i mitt huvud och såg min hand i slow motion när den sträckte sig fram och lyfte upp boken. Och så började jag läsa. Och blev helt uppslukad.

Hej läslust!






2 comments:

Mrs E (ibland Grefvinnan) said...

Hurra för läslust! Hoppas du kryar på dig snart, men behåller läslusten :-)

Fia said...

Aw yiss! Det höll i sig hela dagen, har läst ut Divergent! Woot woot!

tack så mycket, jag mår mycket bättre nu också. :)