Friday 21 March 2014

Fredagsenkät från Viktoria Thornberg

Tack kära Bokomaten för att du kickat igång detta härliga tradition igen. Tyvärr så hann jag inte med att blogga om det förra fredagen så därför svarar jag på dina frågor en vecka i efterskott. Hoppas "bättre sen än aldrig" funkar här? Yes?

Vilken bok läser du nu?
Just nu läser jag Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäcks Vi måste sluta ses på det här sättet. Samtidigt håller jag på med Divergent-bokserien av Veronica Roth, men vilar litegranna in på Allegiant.

Och vilken sida är du på?
Sida 101 av 526 i Allegiant. Bara sida 12 i Vi måste sluta ses på det här sättet. Men det tar sig!

Brukar du utföra åverkan på de böcker du läser? Dvs klottrar du i dem, spiller kaffe på dem, eller läser dem i badet så de ångas vågiga?
Har tyvärr inget badkar och avskyr klotter i böcker (förutom författarsigneringar, så klart). Kaffe i närheten av mina böcker? Nä! Däremot så kanske en liten bit dillchips kan ha letat sig in mellan en och annan sida i bokhyllan.

Påverkar titeln/omslaget dig om du överväger att läsa en bok?
Ja! Jag har insett att jag älskar klyschiga titlar. Det är rätt så talande att mina förra bokinköp hette You had me at hello  samt Here's looking at you kid. För att inte tala om Vi måste sluta träffas på detta sättet.

Sidantalet då?
Är numera lite avskräckt av tjocka böcker, mest för att jag varit så lästrött så länge och inte har lång tid på mig att sätta mig in i en historia. Föredrar runt 300-400 sidor.

No comments: