Friday 20 February 2009

Sookie Stackhouse

Åkte in för en shoppingtur till Malmö efter jobbet och hann med litet SF-bokhandel. Inhandlade Charlaine Harris - Dead until dark som handlar om en viss Sookie Stackhouse, en servitris som kan läsa tankar. Detta gör att hon har vissa problem på date-fronten eftersom (tja, lets face it, det är bättre att vi inte vet vad killar tänker)... Along comes mörk och mystisk man a lá Bill, vampyr, och den ende som Sookie inte kan läsa tankarna på. 'Kind of like Twilight but with a plot and characters you can relate to' var det en som sade på SF-bokhandeln idag. Tyckte det lät ganska bra med tanke på att det var det enda Twilight saknade för att vara bra.
Jo, glömde jag nämna att detta är ytterligare en ofärdig serie som jag råkat kasta om min egen hals? Dumma jag... =)
Recension inkommer så småningom.

2 comments:

Anonymous said...

Åh, jag älskar den bokserien. Köper dem på pocket och bok 8 kommer nu i vår som just detta - vilken jag väntat ett halvår på sedan hardcover versionen kom ut.

Fia said...

Det låter ju bra, hade faktiskt en bra känsla om denna bok så det var litet därför jag köpte den just nu när jag är boktrött... behöver något som det riktigt kliar i fingrarna att få läsa. ;)