Saturday 16 May 2009

När de svåra valen kommer...

Dagens bok och filmskörd. Fick Sophie Hannahs Lilla hjärtat i posten från Gilda Romero (fast det stod inte från henne utan från Bra Böcker men jag antar att det är hon som skickar dem då jag inte fått några andra erbjudanden), det är en psykoligisk thriller om en mor som en dag kommer hem och finner att hennes baby blivit utbytt. Men ingen tror på henne, inte ens hennes man... Jag tycker den verkar intressant. Får se när jag hinner med å läsa den!

Cassandra Clares serie The mortal Instruments fick jag rekommenderat av Nene på SF-bokhandeln då jag var där idag, och efter att hon beskrivit litet om handlingen var jag bara tvungen att köpa den första delen City of Bones! Och nu vet jag att man inte ska gå så mycket efter lovorden på bokomslaget, men när lovorden kommer från Stephenie Meyer, Holly Black och Libba Bray väljer jag att ta det som en positiv grej...

Sen blev det förstås en till Gibli Studio-film, Nausicaä of the valley of the wind.

Och ikväll blir det att läsa Teresa Medeios kärleks-vampyrroman After Midnight, samt att jag ska se antingen Exalibur, Starwreck in the pirkinning eller Nausicaä. Tough choices!!

4 comments:

Maria said...

Åh, Nausicaä är fin. :)

Fia said...

Ser jättemycket fram emot att se den =)

Frida said...

Jag hörde talas om Nausicaä på Tv faktiskt, och blev jättesugen på att se den! Du får berätta sen hur den var. :)

Fia said...

Jag ska berätta det, sen får du gärna låna den av mig om du vill?