Friday 12 September 2008

Veckans lästrio

Veckans ämne i Lästrion som kommer från En Annan Sida är "Böcker som förändrat ditt liv". Bör inte tas på för stort allvar. Jag tror knappast särskilt många kan räkna upp tre böcker som totalt förändrat deras liv. Vad skulle det vara egentligen?? Däremot kan många böcker börja att ge knuffar åt olika riktningar, och här kommer dom tre som gett mig knuffar:

1. Feng Shui För Svenska Hem av Agneta Nyholm Winqvist för att den fått mig att bli öppen för chi-kraft och baguor.

2. Svåra samtal Av Bruce Patton, Douglas Stone och Sheila Heen, en bok jag fick läsa under en kurs i Medling. Var verkligen en eye-opener när det gäller kommunikation och konfliktlösning. Tycker varenda människa borde läsa den innan de ger sig ut i samhället och går in i onödiga konflikter.

3. He's just not that into you av Greg Behrendt och Liz Tuccillo. "The no-excuse truth to understanding guys". Need I say more? Okejdå, jag köpte den på en semester för att ha litet lättsam läsning men den var en sån där bok som man inte kan sätta ned när man väl börjat läsa. Jag kände igen mig i alla scenarior, varesig det gällt mig själv eller vänner. Varför är vi så enfaldiga när det gäller män? Läs, läs, läs! (Hörde nyligen att de håller på å filmatiserar boken. Kan vara en bra grej, fler tjejer behöver få upp ögonen för den!)

2 comments:

Anonymous said...

Bra valav böcker. Är själv intrresserad av Feng Shui och har läst Agneta Nyholms bok, Kan tippsa om Lillian Too - Fen Shui på lätt sätt eller hennes "bibel" Feng Shui.
Har läst och funderat kring inlägget på olika bloggsidor och undrar om det finns några böcker som verkligen varit så omvälvande för mig.
Har själv en himla massa kurslitteratur som öpnnat upp ögonen och de lär man sig av också, förstås. Annars kan jag inte komma på någon själv varken skönlitterär eller facklitteratur. Men kanske jag helt enkelt måste fundera mer.
Skall läsa Svåra samtal och den he's just not that into you, verkar vara mycket bra böcker.

Fia said...

Tack för tipset! Jag har läst ganska många feng shui-böcker, men Lillian too har jag inte ens hört talas om. Skall definitivt kolla upp henne!

Btw, när du läst böckerna jag lyft fram kan du ju pipa till och säga vad du tyckte! =)