Tuesday 5 April 2011

Day 05 – A book that makes you happy

Goda Omen av Terry Pratchett och Neil Gaiman har en sjuk förmåga att få mig att dra på smilbanden.

Why? Why?! Har ni någonsin läst Terry Pratchett eller Neil Gaiman? Har ni någonsin läst dem ihop? Do it, do it, do it!

Mer ingående så handlar den om antikrist som förväxlas på BB och växer upp till en vanlig kille. Sedan händer litet saker, och ängeln Aziraphale och den fallna ängeln Crowley bildar en ohelig allians för att försöka rädda världen. Sen så får vi lära känna apokalypsens fyra ryttare (eller motorcykelåkare) död, svält, krig och miljöförstöring (pest gick i pension 1928)... och litet annat löst och lätt galet folk. :)

Bloggade om den för tre år sen här efter ett misslyckat försök att få mina dåvarande bokcirkelkamrater att läsa fantasy. Startade istället en SF-cirkel och vi har läst både Neil Gaiman och Terry Pratchett, måste nog snart få dem att läsa Goda Omen för det börjar bannemej bli dags igen känner jag...

Ps. för er som inte orkar läsa fantasy så kommer snart en tv-filmatisering. *jäj*

4 comments:

a-lo said...

Var det inte good omen som gjorde sån oerhörd "succé" i bokcirkeln med Full bokhylla ;)

Jag har dock läst både böcker av både Pratchett och Gaiman och gillar. Dessutom har jag good omen i bokhyllan, så det är väl dags att ta fram den snart då..

a-lo said...

Sorry för att jag läste slarvigt. Det hade du ju redan skrivit om, öhrm.

Fia said...

Haha ja just det a-lo ;)

Västmanländskan said...

Ja, den är väl bara för bra!