Friday 22 April 2011

Min nya pojkvän

Möt min nya pojkvän. Han heter Harry Dresden och är en trollkarl. Han jobbar som privatdetektiv och hjälper de som drabbats av magiska problem. Han bor i Chicago, men i vårt fall är distansförhållande inget problem, kärlek finner inga gränser!!

Harry Dresden är en karaktär skapad av Jim Butcher. Serien är (tydligen) litet annorlunda än böckerna, som jag aldrig har läst (men vill läsa). Tyvärr avslutades serien redan innan den hann komma igång, efter endast 12 avsnitt... :(

6 comments:

Peter Parnes said...

Oj? Jag orkade mig igenom två böcker med honom. Kändes lite enformigt dock.

men en TV serie måste man ju se :)

Mrs E (ibland Grefvinnan) said...

Härligt :-)

Arina said...

Jag såg serien nyligen och den är bra. Synd att det blev så få avsnitt.

Bokomaten.. said...

Jag har också sett den nyligen och gillar. Min sambo som har läst alla böckerna säger dock att det är rätt olikt böckerna. Många saker som skiljer. Jag har varit jättesugen på att läsa dem innan men han har dem bara som ljudböcker och det passar inte riktigt mig. Det verkar verkligen vara hårdkokta paranormal-noir-deckare. Men visst är serien bra också!?

Fia said...

Serien är skitbra, förstår verkligen inte varför den blev nedlagd... nu har jag sett igenom alla avsnitten och saknar karaktärerna redan... :(

Maria said...

Fan, en urban fantasy-serie som jag inte har sett! Måste åtgärdas.