Wednesday 28 April 2010

Ett skepp kommer lastat...

Med ett vårskönt bokbytespaket!!
Jag fick Nick Cave - Bunny Monroes död samt Marita Conlon-McKenna - En liten hattaffär på hörnet. Jätteintressanta böcker, synd bara att jag redan läst En liten hattaffär (det står i min Läst 2009-länk). Bunny Monroe verkar intressant (en man som heter Bunny??). Nick Cave är förstås sångaren med den mörka rösten som sjöng Where the wild roses grow (länge sen jag hört den, måste genast spela den på Spotify). Jag är alltid glad för nya läsupplevelser, men jag hoppas den inte innehåller för mycket svårmodigheter då jag är ute efter lättåtkomlig underhållning. Är böckerna för dystra tappar jag tyvärr ofta intresset ganska fort... Den verkar dock snabbläst och det gillar jag. Skall sätta tänderna i den snarast!

Förutom böckerna fick jag också en kryss-tidning, den kommer bli bra att ha när jag blir leds på att läsa på bussen (jo, man kan bli det när det blir för enformigt.. variation är skönt!). Faktum är att jag ska åka buss och tåg hela 9 timmar imorgon (ska på utbildning till Göteborg) så jag kommer redan då ha nytta av den. Fick jättegott godis, ett fint paket servetter med blommönster och ett trevligt gult brev. F.Y.I. det var nog tur att du inte köpte något te för jag har redan polkagris-te ;) 

All heder åt min duktiga och hemliga bokvän (för jag har ännu ingen aning vem du är.. får snoka litet!)

6 comments:

Susanna said...

Sv: Jo, har tyvärr inte läst så många av hans böcker än (men de står på att läsa listan!) men alla filmerna som gjorts på/av hans böcker är helt underbara. :)

Västmanländskan said...

Vilket trevligt paket :)
Jag glömde anmäla denna gång.

Anonymous said...

Nej vad tråkigt! Missade att du läst hattaffären....
Hälsn Bokvännen

Anonymous said...

Nej vad tråkigt! Missade att du läst hattaffären....
Hälsn Bokvännen

Andasin said...

Hej!
Inte så hemlig längre tänkte jag än en gång säga vad synd att du läst den ena boken... hoppas du kan ge den vidare till någon som i sin tur blir glad! Tur dock att jag inte postade polkagriste - visst är det gott!?
Ha en fortsatt mysig vår! /Eva

Fia said...

Hej Eva! Det är helt okej, du prickade ju rätt eftersom det är en bok jag gillar, jag ger bort den ena till min kära mor och behåller den andra. :)

Och joo polkagriste är världsbäst!