Saturday 5 September 2009

Tematrio - Utomämnes

Jag hakar på Tematrion denna gång, inspirerad av Martina, eftersom jag också har en massa konstiga nojor...
Berätta tre saker om er själva. Kanske har ni lust att prata om er familj, om era intressen eller om era arbeten. Välj fritt!
  • När jag var liten och badade i bäcken utanför vårt hem såg jag en sten som var rosa. Den såg ut som en kroppsdel under vatten, och jag var livrädd för den. Ända sen dess har jag varit livrädd för att finna lik i vatten, och badar helst inte på djupt vatten där jag inte ser botten. Det blev ju inte bättre av förrförra sommarens kabaliknyheter som lik som upptäcktes i skånes vattendrag...
  • Jag klarar inte av pinsamma filmer (de flesta av Ben Stillers filmer m.a.o.)... Så fort det kommer en pinsam scen måste jag springa bort från teverummet eftersom jag blir så obekväm. Detsamma med skräckfilmer.
  • Jag har hörapparater på båda öronen och ibland, för att höra om de är på rätt volym, gör jag ett inandningsljud snett med munnen. Detta har blivit som ett slags 'ticks'. Det smittar också... Jag har fått andra å börja göra samma sak. :)
Nu vet ni hur skruvad jag är! ;)

2 comments:

Martina said...

Det där inandningsljudet kommer jag inte ihåg att du gör... vet inte om jag nånsin lagt märke till det. =)

Jag har ju också enorma problem med pinsamma scener, vilket förmodligen är en av anledningarna till att jg inte gillar många filmer. Ben Stillers och Adam Sandlers filmer, till exempel, och de flesta romantiska komedier.

Fia said...

Jag kan demonstrera inandningsljudet någon gång.. ;)
Och det är ju skönt att veta att det finns någon annan som har lika stora problem med pinsamma filmer som jag.. ;)