Saturday 21 December 2013

Sträckläsning när den är som bäst

Eeeeelooooiiiiise, är vi mer än bara vänner? Så visa vad du känner... och sen får känslorna bestämma!

Jag är alldeles för trött, alldeles för uppjagad, och det enda jag ser framför mig just nu är Mats och Sara som sjunger Eloise. Vad detta beror på är att jag just tagit en djupdykning in i Engelsfors. Jag har i princip inte släppt Nyckeln mer än för att äta och sova, och på 24 timmar tog den tyvärr slut. Jäklar vad snabbt det gick! Och bra var den!

Nyckeln är den avslutande delen på Engelsforstrilogin om tonårshäxor i Bergslagen som nu står inför apokalypsen. Unga tjejer med världen på sina axlar står nu inför slutstriden mot så väl riktiga som personliga demoner.

Det är helt klart årets bästa bok, en riktig bladvändare av utmärkt sort! Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren tillsammans är ett framgångsrecept. Nu så startar den långa plågsamma väntan på filmen bara.


2 comments:

Cinnamon said...

Måste läsa den nu när jag äntligen är ledig!

Fia said...

Ja, det måste du!