Saturday 9 June 2012

I miss the good old days!

Nästa steg i utmaningen är att skriva om en bok som påminner om en tid man saknar. Gick igenom min bokhylla och fann ingenting som påminde mig om någonting jag saknar. Litet konstigt egentligen med tanke på att jag är väldigt sentimental av mig. Men så kollade jag igenom mina bokbilder och såg denna bild av boken "Santa Olivia" av Jacqueline Carey. Direkt kom flashbacks från ett ljusblått hav, stark sol och skvalpande vågor mot en segelbåt. Jag läste Santa Olivia då jag seglade i Kroatien, en resa som var helt underbar, en superhärlig upplevelse för mig som aldrig seglat tidigare - och definitivt inte i det adriatiska havet. Boken var superbra, samt rätt så snabbläst. Jag skrev om den här. Undrar vad som hände med boken. Tror jag gav den till någon?

Och undrar om jag någonsin kommer att få segla igen?

No comments: