Friday 13 May 2011

Mitt paket har kommit!!

Jag ber om ursäkt för denna försening, jag har ju fått brevet för över en vecka sedan men haft en mycket hektisk vecka, därav bloggtystnaden. Tack så hjärtligt mycket för ditt fina paket!



Jag fick:
  • Ett mycket trevligt brev med ett recept på Earl grey kakor med vanilj
  • En pocket: Alaa Al-Aswany - Yacoubians hus
  • Lindt Excellence Blueberry intense (den var jättegod!!)
  • Vit Fläderdröm-te med fin blå burk till (tack, det kommer avnjutas inom en snar framtid, burken är ju mycket praktiskt också)
  • Ett gult läderbokmärke med plats för foto (bokmärken behöver man ju alltid)
  • Ett blåglittrigt påskpynt/mjukisdjur i form av en tupp (mycket sött!)
Jag är mycket glad över mitt paket som var välfyllt och överraskande. Det enda jag har en liten reservation för är bokvalet, känner inte till boken eller författaren över huvud taget och vet inte riktigt om det återspeglar det som jag skrivit att jag brukar läsa om. Men å andra sidan så skriver du att du uppfattat att jag gillar välskrivna böcker och det stämmer ju, vem gör inte det. Jag hoppas att jag kommer gilla boken. ;)

Att det inte blev någon anglofil-anknytning gör inget, det var en av många möjliga vinklar, och ditt paket blev som sagt mycket glatt mottaget. Gillar hur du plockat med souvenirer från andra länder, du verkar vara en berest person!

Tackar så väldigt mycket för receptet också, lägger det till min receptbok. Bakar faktiskt rätt så ofta så det kommer nog bli testat!

Nu är det dags för nattsömn, skall upp 05.00 imorgon och packa mig iväg till Sturup för en resa till storstan...

3 comments:

motvalls said...

Hej Fia! Jag är din hemliga bokvän. Ska bli intressant att se när (om...) du läser boken vad du tycker. Förstår på ett sätt din skepsis men jag fick nåt slags känsla för att den faktiskt skulle passa dig. Minns inte hur jag själv kom över den, har inte läst mycket alls från den delen av världen, men att det var nåt himla fint över den.

Kul att resten av innehållet föll dig i smaken! Hoppas du hade en skön resa. Kram Kristina

Fia said...

Tack, skall bli intressant att läsa den å se om den då passar mig :)

Västmanländskan said...

Härligt paket!