Monday 30 November 2009

Julklappspåse Large - Q&A part 2

Hade ju totalt missat att det var TVÅ frågeformulär som skulle besvaras! Här kommer Q&A part 2

* Vad gör du helst på fritiden?

Jag älskar att se serier, romantiska dramer, bygga pussel och lösa korsord (förutom att läsa då). Tycker om att leka med katterna, kasta bollar å råttor, pynta inför julen, mumsa på saker...

* Samlar du på något?
Har ingen speciell samlingsmani...

* Favoritfärg?
Naturfärger, vitt, brunt, grått, beige. Absolut vackrast är vitt...

* Teve-serier som du uppskattar?
Alla Star Trek-serierna, Arkiv X, Gilmore Girls, McCleods Döttrar, Anne på Grönkulla, Vägen till Avonlea, Buffy, Angel, Firefly, Dollhouse, Eureka, NCIS, Heroes, Babylon 5, How I met your mother, Big Bang Theory

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?
Fifth element, Moulin Rouge, Australia, Harry Potter, V for Vendetta, Forrest Gump, Star trek, Monty Python, Serenity, Emma, Pride and Prejudice (1995), Sense and Sensibility, Persuation, Northanger Abbey, It's a wonderful life, Gone with the wind, Peters Friends

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?
Jag älskar både kaffe och te. Dricker mycket fruktteer, eller med mint eller lakritsextrakt. Grönt te är gott ibland med...

* Vilket slags godis tycker du bäst om?
Jag älskar choklad (speciellt sweizernötchoklad från Marabou). Det får inte vara för sötsliskigt. Coco eller geisha är också gött. Jag gillar bland plockgodis är mina favoritssorter röda läppar, löständer, pastellfiskar, saltlakrits, salmiak, mint... Smörpopcorn

* Stjärntecken?
Tvilling ut i fingerspetsarna

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul?
Något med kanel eller viol... dessa två smaker är vidriga. Jag skulle inte heller bli så glad över en skräckfilm, en deckare, eller thriller, har litet "enklare" smak.

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul?
En mysig, romantisk bok. Gärna med fantasyinslag..... eller en klassiker, något passande för julen? Choklad!Kanske något till katterna? Eller en överraskning, påtänkt bara för att den påminner om mig! =)

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?
Nope! =)

6 comments:

Martina said...

Samlingsmani: katter? =)

Fia said...

Haha, om man anser att två är en samling ;P

Anonymous said...

Hej hej, jag kommer läsa dina svar ytterst noggrant flera gånger! :)//anonyma bokvännen

Fia said...

Hej anonymis! Jag har lagt upp svaren samt andra viktiga länkar till höger, tyvärr är mitt bibliotek inte riktigt så uppdaterat som man skulle önska, men det kan väl ge en fingervisning om vad som finns och vad som gillas.

Jenny said...

Tackar! Ska kolla in länkarna nu. : )

Fia said...

Jenny, jag tror du just råkade avslöja dig. Ingen fara dock, jag har själv råkat skriva i mitt namn istället för anonym nån gång... ;)