Showing posts with label martina. Show all posts
Showing posts with label martina. Show all posts

Wednesday, 11 February 2009

Utmanad!

Jag är utmanad av Martina som vill veta vilka böcker jag har flest av i bokhyllan. Eftersom även jag har svarat på Bokhoras enkät så har jag redan svaren klara:

  • J.K Rowlings 7
  • David Eddings 7
  • Raymond E. Feist 5
  • Nora Roberts 4 (tidigare 6 st.)

I framtiden planerar jag att köpa en hel del fantasyserier som jag bara måste äga. Serier som är som kära vänner som man bara måste bläddra genom med jämna mellanrum, exempelvis Malloreanen av David Eddings (äger redan Belgariaden). Då den sista boken kommit tänker jag även köpa hela Jordans Wheel of Time-serien, och resten av Katharine Kerrs Sagan om det magiska landet Deverry. Sträckläste de tolv böckerna som fanns tidigt i somras (tyvärr före jag började blogga) och när den trettonde boken kom senare i sommar köpte jag den direkt och switchade till engelska. Faktiskt rätt så smidig övergång, så jag beslutade mig för läsa resten på engelska också.


Idag hämtade jag ut den fjortonde på SF-bokhandeln. Den heter The Shadow Isle (och verkar vara jättejättejättebra!). Jag hämtade även ut Teresa Medeios - The vampire who loved me (mmm, vampyrromantik!) och köpte en bok till Martina (Dan Simmons - Drood).

Får se hur jag gör med The Shadow Isle. Vill ju inte förstöra läsupplevelsen genom att läsa nu när jag är lästrött, även om jag verkligen vill läsa den snart. Fast frågan är om jag inte ska läsa om den trettonde boken före så jag får litet bättre sammanhang före jag läser denna? Vill ju inte missa något av läsupplevelsen för att jag glömt bort handlingen...


Visst är det jobbigt när man följer serier som inte är färdiga?!

Thursday, 4 September 2008

Från min eminentaste vän

För er som följer min "vardagsblogg" så vet ni att jag flyttat från Luleå till Trelleborg för 6 månader sedan. Ibland får jag litet hemlängtan, och då är det tur att jag har min Eminentaste Vän Martina som spontant skickar mig pick-me-ups. (Jag ringde henne och förklarade att hon numera är min allra bästa och eminentASTE vän...)
Som ni ser på bilden har jag fått två böcker (Elisabeth Nemert - Rovfåglarnas tid, Anita Shreve - Pilotens hustru), Anthon Bergs Ghana 60%, den berömda "Lule-blandning Orginal", från The-shoppen i Smedjan, minttuggummit "Hottie" från Lagerhaus i Luleå och ett jättefint uggle-bokmärke. Dessutom ett gulligt brev - trots Fluffe-remarken! ;)

(En del människor har fått för sig att jag heter fluffe eftersom min sambo kallar mig det. Det hela började med en mycket söt fluffig katt som jag kallade "fluffeduff", det utsträcktes sedan till att allt möjligt sött fick heta fluffeduff, och min sambo blev rätt så leds och straffade mig genom att ge mig smeknamnet fluffe... ;)