Wednesday 29 October 2008

En riktig pageturner

Tänkte bara skicka ett snabbt inlägg om min Nora Roberts-triologi som jag håller på att läsa just nu... Har suttit å sträckläst Nyckeln till ljuset igårkväll och hade riktigt svårt att lägga ifrån den för att sova (fick litet hjälp från sambon som tog boken ifrån mig, var nog behövligt).

Utan att avslöja för mycket inför recensionen kan jag säga att den är oväntat bra. Irländska författarinnor är ju mina favoritförfattare, men den här boken höjde verkligen ribban för de andra... Den har massor av spänning, romantik, samt ett oväntat inslag av fantasy (keltisk mytologi, inga trollkarlar). I luv it, I luv it, I luv it! Nu ska jag läsa lite mer...

/Fia out

2 comments:

Anonymous said...

Jag gillar också Nora Roberts skarpt. Trilogin om nycklarna är bland hennes bästa.
J D Robb är Nora Roberts pseudonym för hennes böcker i ett framtida N.Y. år 2058 börjar den första. Dessa böckerna är suveränt bra, en helt annan stil men jag rekommenderar dem varmt.

Fia said...

Jag har hört talas om detta andra pseudonym och skall definitivt läsa allting jag kommer över av denna utmärkta författare. Tack för tipset! =)